3 Ιουλίου 2014

ΑΣΓΜΕ: Τα πρώτα συμπεράσματα για το «νέο Λύκειο» και την «τράπεζα θεμάτων»

http://www.902.gr/eidisi/neolaia-paideia/46722/asgme-ta-prota-symperasmata-gia-neo-lykeio-kai-tin-trapeza-thematon
Να δώσει απαντήσεις στα βασικά θέματα γύρω από την «τράπεζα θεμάτων» επιδιώκει σε σχετική της ανακοίνωση η Ανώτατη Συνομοσπονδία Γονέων Μαθητών Ελλάδας.

Η ΑΣΓΜΕ επισημαίνει σχετικά με την «τράπεζα θεμάτων» ότι οι φετινοί μαθητές της Α΄ Λυκείου έφτασαν στις εξετάσεις αυτές μετά από μία χρονιά με μεγάλα κενά σε εκπαιδευτικούς, μέσα από ένα μαραθώνιο, κυριολεκτικά, για την κάλυψη της εξεταστέας ύλης μέχρι την τελευταία στιγμή, χωρίς φυσικά δυνατότητα να την αφομοιώσουν ή να καλύψουν κενά.
Επίσης, η «τράπεζα θεμάτων» άνοιξε μόλις τρεις μέρες πριν την έναρξη των εξετάσεων και περιλαμβάνει συνολικά πάνω από 9.000 θέματα! Κάνοντας πρακτικά, αδύνατο για τους μαθητές της φετινής Α' Λυκείου να προετοιμαστούν πάνω σε αυτά.
Τονίζει ότι υπήρξε προχειρότητα και σοβαρά λάθη στα θέματα. Χαρακτηριστικά περίπου 130 από τα θέματα των Γενικών Λυκείων έχουν αποσυρθεί από την ημέρα που δημοσιοποιήθηκε η «τράπεζα».
«Η “τράπεζα” δεν αναιρεί, αλλά αντίθετα εντείνει τις ταξικές διαφορές, βγάζει στην επιφάνεια όλες τις αμαρτίες του εκπαιδευτικού συστήματος διαχρονικά ΚΑΙ υποβαθμίζει την ίδια την εκπαιδευτική διαδικασία. Εν ολίγοις, δημιουργεί όρους τυπικής ισότητας για να ενισχυθούν ουσιαστικά οι πιο άνισοι όροι πρόσβασης των μαθητών στη μόρφωση. Όταν βάζουν διαφορετικές κατηγορίες μαθητών να εξεταστούν προοπτικά στο ίδιο επίπεδο θεμάτων, τότε δημιουργείς και πιο άνισους όρους, αλλά και όρους σύγκρισης. Ανοίγει ο δρόμος στη σύγκριση μαθητών, σχολείων κλπ…», σημειώνει η ΑΣΓΜΕ.
Η «τράπεζα θεμάτων» δεν είναι ξεκομμένη από το σύνολο των αντιεκπαιδευτικών αλλαγών, σημειώνει η ΑΣΓΜΕ, τονίζοντας:
«Λύση στα προβλήματα της εκπαίδευσης, στη σχολική διαρροή, αλλά και στο εξεταστικό μπορεί να έρθει μόνο με τη δημιουργία ενιαίου δωδεκάχρονου σχολείου γενικής μόρφωσης, που θα μορφώνει και θα καλλιεργεί πολύπλευρα την προσωπικότητα κάθε μαθητή έως την ενηλικίωσή του, ώστε να μπορεί "ελεύθερα", δηλαδή με κριτικό πνεύμα και γνώση των ενδιαφερόντων του, να επιλέξει αν θα συνεχίσει στην ανώτατη ή στην επαγγελματική εκπαίδευση ή αν άμεσα θα εργαστεί. Με τη συγκρότηση συστήματος δημόσιας και δωρεάν επαγγελματικής μόρφωσης μετά τη δωδεκάχρονη εκπαίδευση με κατάργηση των φτηνών υποκατάστατων της κατάρτισης (ΙΕΚ, ΚΕΚ, ΚΕΣ κλπ.) Με αναδιαμόρφωση πραγματικά Ενιαίας Ανώτατης Εκπαίδευσης αποκλειστικά δημόσιας και δωρεάν, χωρίς διάσπαση των προπτυχιακών σπουδών σε κύκλους, “σύντομους” ή δήθεν “μεταπτυχιακούς”, και κατηγοριοποίηση, πολυτυπία των ιδρυμάτων.
Όμως η λύση στο εκπαιδευτικό πρόβλημα, σε όλες τις βαθμίδες και το εύρος του, απαιτεί ριζικές αλλαγές και στην κοινωνία. Έτσι που η κοινωνία να θέλει και να μπορεί να εξασφαλίζει σε ΟΛΟΥΣ τους νέους ανθρώπους τη γνώση και την κρίση, για να μη γίνουν οι δούλοι του 21ου αιώνα, αλλά άνθρωποι ελεύθεροι, συνειδητοί δημιουργοί... Αυτές οι αλλαγές, βέβαια, έρχονται σε σύγκρουση με τη στρατηγική της Ευρωπαϊκής Ένωσης και των μεγάλων οικονομικών συμφερόντων, που μπορεί να διαφωνούν σε πολλά, συμφωνούν στο κύριο (γι’ αυτούς) ότι η "αειφόρος" κερδοφορία τους έρχεται πάνω στα αποκαΐδια των εργατικών και νεανικών δικαιωμάτων». 

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Τα σχόλια δε δημοσιεύονται. Μπορείτε όμως και από εδώ να επικοινωνήσετε μαζί μας. Καλό είναι βέβαια ν' αφήσετε και κάποιο στοιχείο επικοινωνίας...